onsdag 11 augusti 2010

Sverige, byråkrati och skit

Ja, denna sommar har jag verkligen fått känna på hur det är med att behöva skicka papper hit och dit för saker som som skulle kunna vara så enkelt egentligen.
A-kassa, Arbetsförmedling och snart skall jag ge mig in på det här med föräldrarpenning och dyl.
Jag lär mig, jag lär mig!

Idag skulle jag även återkomma till vikaribanken tanten, som sa att jag måste fixa utdrag ur brottsregistret och cv och sen skicka in så lägger HON in mig manuellt, jaha.. suck
Varför inte så enkelt när hon ser mitt namn och så kan ge mig ett lösen och användarnamn så att jag själv kan fylla i allt ?!

Jag har även mailat min förra chef så vi får väl hålla tummarna på att jag får ett gott svar där, trött på att vara hemma nu.

klydd,klydd !!


Nåja, blir att söka en del jobb idag, läkarbesök och bara ta det lugnt.
Regnar ute ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar